Monday, February 08, 2010

Idag var en riktig skitdag

Jag försov mig. När jag kom till tunnelbanan hade jag glömt plånboken. Fick traska hem igen. Kom till jobbet, gick på toa och upptäckte en lite blödning. Gah! Jag tog det ändå ganska lugnt och ringde min barnmorska och lämnade ett medelande. Jag hade hört att detta kan hända till och från under graviditeten. Jag pratade med lite erfarna kvinnor i min närhet och alla sa att sånt kan hända.

Samtidigt som jag oroade mig för blödningen så hade jag en riktigt jobbig dag på jobbet. Jag tvingades ta obekväma beslut som ifrågasattes rejält. Jag fick sitta i möte och "claim my case" fast jag egentligen ville ta en taxi hem och tjura i kudden.

Min barnmorska ringde upp till slut och sa att det förmodligen inte var någon fara men om jag ville kunde komma in och göra ett ultraljud om jag känner mig orolig. Jag ska nog göra det i slutet av veckan. Då kändes det bättre.

På kvällen fick jag en av mina fina 30-års presenter av Amy. En kurs i Bunkabroderi. Tette och janice följde också med. Det var roligt. Nu ska vi köpa starkitt och ha syjunta.

Kom hem precis och läste det här. Då kom tårarna till slut.

No comments: