Monday, February 02, 2009

Sicken helg jag har haft...

I lördags vaknade Jeppen och jag tidigt. Mamma och jag skulle kränga grejer på loppisen i Vårby. Riktigt lustigt ställe det där. Mycket sköna lirare. Det gick fint men det var ganska jobbigt också.

På kvällen var det dags för ubåtsfest och innan så bjöd S på fin middag. Amys kille har en studio i ett konstnärskollektiv på Thorildsplan. Där hade kollektivet fest med ubåts tema. Roligt tema och mycket folk. Runt kl 01.00 blev jag så sugen på nattmat att jag skyllde på att Jeppen var för rund under fötterna och behövde gå hem. Lite taskigt att skylla på honom men annars hade vi aldrig fått gå. Vi åkte till korvmojen i Hornstull och fyllde en hel kasse med flott.

Igår vaknade vi upp rätt slitna båda två men vi masade oss upp och iväg och hämtade bilen i Skanstull. Brände ut till Heroncity och IKEA. Väl där var vi med om vissa frustrerande prövningar men Jeppen var i shoppingtagen och köpte nästan ett nytt vardagsrum. Jag hejade på.

Sen blev det middag i Mariefred hos Jeppens syster och familj som flyttat in i ett nybyggt hus där. Vid 23.00-tiden var vi hemma och började bygga ihop möblerna.

Efter trynade jag ganska fint.

No comments: