Tuesday, February 17, 2009

En pärs

I fredags hittade jag den här döda skatan död och fastfrusen på min lilla balkong. Jag hittade den på morgonen innan jobbet så det var inte läge att börja dra i den då direkt. Sen har jag inte varit hemma under helgen.

Men tanken på den döda fågeln har gäckat mitt sinne. Jag har bävat för att ta tag i det där. Igår innan badmintonen hade jag inget val. Jag hoppade ut på balkongen och virade ihop hela plastgräsmattan med fågel och allt och stoppade hela alltet i en plastpåse. Sannerligen "nasty business" det där. Min pappa föreslog att jag skulle hälla skållhett vatten över kadaveret så att det lossnade. Jag var inte med på den idén. Sanningen var nog att det var ganska bra att det var fruset. Annars hade det varit maskar och den hade luktat ruttet.

Men det var en sann pärs...

No comments: