Monday, February 09, 2009

Örebro, Eskilstuna och andra städer i gnällbältet

Helgen i Örebro var fin. Vi shoppade lite när vi kom dit. Jag köpte en klänning och Jeppe en kofta och skjorta. Sen blev det bubbel på hotellrummet innan det var dags för middag. Den bestod av 9 rätter. Förrätterna och efterrätterna var bäst. Vid midnatt mötte vi upp min gamla kompis PO som jag pluggade med i Japan för 100 år sen. Vi tog en drink på nåt ställe som hette Wobbler.

Igår vaknade vi upp till helt igensnöat Örebro. Vi åt en stadig frukostbuffé och begav oss iväg till Wadköping. Vi shoppade några helt meningslösa presenter och besökte Cajsa Wargs hus.

När vi kände att vi kunde Örebro hoppade vi in i 240´n och börnade iväg mot Eskilstuna. 2 mil utanför tuna fick vi motorstopp. Min pappa fick komma och bogsera oss in till närmaste mack. Lite jobbigt och lite kallt. Hemma hos pappa hade mamma lagat lamm och pannacotta. Sen var det tydligen filmvisning av pinsamma filmer från min barndom. Jag var runt 12 bast och pratade den grövsta småländskan. Det var så jobbigt att jag var tvungen att snabbspola ibland.

Jag och Jeppen bastade lite för att få upp värmen innan vi hoppade in i bilen igen. Den här gången körde vi hela vägen hem utan ofrivilliga stopp. Vi gjorde varma mackor och kollade på Mia & Klara.

2 comments:

Anonymous said...

köp en ny bil!!!

Stora Morran said...

"Köpe å köpe, här ska inget köpes" :-)