Monday, February 16, 2009

Ferren

Festen på Nalen fredags var riktigt rolig. Under middag var det en musik-quizz ledd av Henrik Jonsson. Vi tävlade bordsvis. Jag och min kollega tog det på fullaste allvar. När en av våra högsta chefer som satt vid ett bord bredvid plötsligt stal våra svar höll vi på att gå upp i linningen. Det kunde ha slutat illa för oss om vi inte i sista stund behärskade oss. Vi stal hennes väska och var på väg till baren med hennes kort för att beställa skumpa innan vi tänkte till en gång till.

Efter middagen var det disco med Clabbe af Gejerstam, "Rakt över disk". En liten kutig gubbe med paljettkavaj. Han hade gjort det där förr det märktes. Han spelade bara hits som folk blev helt tokiga till. Jag startade klassikern "Tåget". Säkert 60 pers anslöt.

En succé med andra ord.

1 comment:

Anonymous said...

Vad roligt Med Clabbe. Kom ihåg när jag spelade in Kassetter från hans program på radion. "Disc med Clabbe" Det var mycket discomusik, och de första samplingarna hörde jag i hans program, coolt.