Saturday, February 28, 2009

Frisk helg, halleluja

Middagen igår var underbar. Vi åt biffsallad med chilli, lime och mynta samt kyckling i rödcurry och kokosmjölk. Jag hade en sån aptit. Jag har ju inte ätit nåt direkt under min sjukdomstid men igår tog jag igen för hela veckan kändes det som. Magen stod pall.

Sen gick vi hem till Jeppe och spelade gitarr och sjöng tillsammans. Det låter hur kristet som helst men så var det och det var mycket trevligt.

Idag har vi först fikat på Copacabana där Jeppe aldrig satt sin fot fast dom har något av de bästa mackorna i Stockholm och han har bott i Hornstull i 10 år. Vad har han hållt på med kan man undra. Vi strosade bort till Skanstull och gick Götgatan fram och shoppade och åt lite lunch. Mycket trevligt på alla vis.

Nu är det drink hemma hos Amy för att fira att hon bott i sin lya i 3 år. Hon har motvilligt gett med sig att vi ska få se schlagern där vilket jag är glad för. Jag, som är värsta schlagernörden, har inte fått se en endaste deltävling i år. Jag funderar på att ta det ganska piano med spriten. Det känns lite vågat att utmana magen för mycket. Jag är bara tacksam att jag gå utanför dörren utan att ramla ihop av smärta i en hög av smärta.

Halleluja.

No comments: