Tuesday, February 27, 2007

Ny dag, Nya möjligheter

Jag vet att jag är en tönt men jag tycker inte det är lika roligt här som på mitt förra ställe. På min avdelning är alla så himla gamla och tråkiga. Folk har liksom samma kläder på sig två dagar i rad. Bara en sån sak. Bara gamla människor har det. Ingen annan.

Jag träffade i of sig en gammal kollega till mig i lunchrummet. Hon ska bli min nya jobbbästis. Hon jobbar inte på min avdelning men jag kan luncha med henne. Jag såg en annan tjej på håll som jag kände för flera år sen och egentligen igenom min kompis. Men jag tänkte attackera henne också med en lunchdejt. Har redan hittat henne på intranätet. Här går ingen säker när Morr ska skaffa kompisar.

Det kanske konstigaste fenomenet i denna byggnad är dock rökkuperna. Det står rökkupor med väldigt starka fläktar dit man får gå och sätta sig och cigga på. i stort sätt helt öppet. Egentligen skulle jag vilja ta en bild och kasta upp här men jag vågar inte.

Men tro mig.

Det är helt och hållet absurt!

No comments: