Thursday, February 01, 2007

No Swans please

Jag läser i gratistidningarna om en kvinna på Kungsholmen som har haft 11 svanar inne i sin 25 kvm stor lägenhet. Grannarna hade blivit oroliga när stanken från lägenheten var ganska markant och slagit larm. Golven var täckta av avföring men de hade mat och vatten. Kvinnan hade under svanarnas tid i hennes hem fört dagbok över deras liv tillsammans. Hon såg det som att hon räddade svanarna.

Hua! Morran ryser ända in i pälsen. Jag som inte ens vågar titta åt en svan. Jag rädd att den ska komma springades efter mig och bitas. Visserligen är min fågelfobi värre än de många andras men det här måste väl vara på gränsen för de flesta. Fatta vad äckligt! Hur kunde hon ens bära bort svanarna från vattnet är helt obegripligt. Att ingen såg henne där hon kom konkade på 11 olika svanar in i sin lägenhet. Man kan vara rubbad på många sätt men det här är inte ett av de sätt som jag önskar att sluta mina sista dagar.

Då får ni skjuta mig innan det går så långt.

3 comments:

Thérèse said...

Åh har du också fågelfobi? Fåglar är verkligen äckliga och att bo med 11 svanar är helt obergipligt äckligt.

Anonymous said...

Shit! Fåglar är ju skitläskiga. Lurade upp ett par svanar på gärsmattan på landet när vi var små, sen kom de tillbaka, vaktade sitt territorie, och vi höll knappt på att komma ut ur huset utan att bli jagade och frästa åt - otäcka djur!

Anonymous said...

Hej jag heter Rosi Hellqvist och jobbar på tv-produktionsbolaget Titan Television. jag hittade din blogg eftersom jag är på jakt efter personer som lever med en fobi. Vi ska göra en dokumentär som handlar om detta och jag vill hitta personer som kan tänka sig att på ett öppet och ärligt sätt vara med och berätta om sitt liv och fobi.
Skulle bli jätteglad om du ville maila mig och berätta lite mer om vem du är. rosi.hellqvist@titan.se
/ Rosi