Monday, February 26, 2007

första dagen

Riktigt stor arbetsplats. Riktigt mycket folk. Nästan två tusen sillar i en och samma ask.

Morran kände sig lite vilsen och lite sjuk.

Shit här är värsta stofilförvaringen. Jag som blivit van vid att jobba på en fritidsgård där medelåldern var 27 år. Här är tjyven medelåldern 47.

Stofilchock!

På lunchen pratade jag om hur jobbigt det kan vara att bara ha barnen varannan vecka om man är skild. På fikat pratade jag om hurvida man ska köpa hus i Thailand eller i Spanien när man pensionerar sig. På fruktfikat pratade jag om hur jobbigt det kan vara att bygga hus vs att köpa ett färdigt hus.

Precis mina expertområden!

Great!

8 comments:

Anonymous said...

..vänta bara tills de börjar tjata om att "du bör skaffa barn". Jag närmar mig 30, hatar barn och vill inte ha några. "ja ja du växer upp du med och vill snart ha barn" AAArrrrggghhhhh! / Vickan

Stora Morran said...

Om de börjar härja om såna saker då sätter jag minsann ner en liten men bestämd fot.

Blygisens betraktelser said...

Rissne?

Men det där tjatet åker du väl slalom galant genom, Morran!

Tids nog, passar alltid bra annars, till vad som helst. Tror jag?

Önskar dig en skön dag!

Caroline said...

Haha! Välkommen till min värld! Så här har min arbetsplalts sett ut de senaste 3 år (suck!)
Kram!

Stora Morran said...

Blyg: Nope inte Rissne. Så klart kopplar jag på charmen och tar mig igenom panschis snacket galant men det är ändå inte sånt jag vill prata om. Skön dag till dig Miss Lapponia!

Caroline; Jag tar av mig hatten och kör en stepp på stället för dig. Jag fattar inte hur du pallar.

SonnyBoy said...

Hus, pension, Spanien kontra Thailand....
Ni verkar ju ha hur mycket som helst att prata om;) Stofilerna på mitt ställe pratar om jobb och väder på varje rast fem dagar i veckan.. boooooooooring!

Anonymous said...

Hahaha jag tänkte också spontant rissne!!

Stora Morran said...

Sonny: ja ibland kanske mani nte uppskattar hur bra man har det..

Konsulten: well vi kan säga att det bränns...