Monday, February 26, 2007

helgen

Jag var och åt indiskt i fredags på Indian Garden i Hornstull med Am och Janice. Mycket mysigt. Dock fick vi vänta riktigt länge på vårt bokade bord. Men de höll oss lugna med cobraöl och indiska snacks. När vi äntligen fick sätta oss kom det ett ganska skränigt norsk/ryskt sällskap brevid oss som levde om och blev osams med allt och alla. Vi vågade knappt titta på dem för då höll de på och flytta över till vårt bord. Till slut kom jag in i en mycket hetsig diskussion om Gro Harlem Brundtland. Tydlingen älskar alla norrmän henne. Det är inte bara Elling som har henne som favorit. De blev verkligen eld och lågor.

I lördags fikade vi på Mocco. Mysigt och skönt! Efter det köpte jag och H lite goda grejer i Hötorgshallen och promenerade hem till honom på Norr Mälarstrand. På kvällen åkte jag till AM och kollade Melodifestivalen och åt lasange som Gurkan hade lagat. Produktionsledaren och Tette var också med. Vi hade heta taskiga diskussioner om lördagens deltävling. Kristus vad mycket konstiga bidrag det var med. Skummast var verkligen After Dark. Värsta buskis insatsen med "Timell satsar på kaklet" och "Ernst trallar på torpet". Det värsta är att den där refrängen sätter sig som ett envist hubba bubba på hjärnan.

Efter det drog vi vidare till en fest på Hälsingegatan. Det var mycket trevligt och mycket sent.Jag kom aldrig ut. De andra drog till Spy Bar.

På söndags gick jag och H på en vernissage på Hornsgatan och fikade med AM på Café Puck. På kvällen kom Tette, B och Ax över på lite middag. Vi såg "Varannan vecka" och gottade oss i all härlig orgie i fina lägenheter och miljöer i sommarstockholm.

2 comments:

Blancaflor said...

Vilken härlig och innehållsrik helg. Du har inte lust att ge oss lite mer info om H möjligtvis?:)))

Stora Morran said...

Ja det var en bra helg. Nja H är bra och han är en stor del av mitt liv. Vi umgås mycket, det är som att vi är bästisar fast mer ändå kanske men samtidigt är vi inte kära men kanske är det något annat. Oh well svår förklarat är det iallafall...