Monday, September 07, 2009

Jo bröllopet i lördags

Det var ute på Lovik på Lidingö. Det var utomhusvigsel vid ett litet lusthus. Vigselförättaren var Värmlänning som 70% av alla andra på bröllopet. Det var en fin vigsel. Brudgummen hade fixat dit Montt Maridé som sjöng några låtar. Det var en överaskning för bruden. Jag grät non stop.

Efter vigseln var det tipspromenad med frågor om brudparet. Den allra första frågan hade jag skrivit. "Vilken känd svensk skådespelare är Annas frikort?" Rätt svar: Alexander Skarsgård.

Middag var fin. God mat och många fina hyllningar. För övrigt var det ett riktigt fotbollsbröllop. Det rapporterades kontinuerligt från Sverige-Ungern matchen. Min kollega, bruden är ju ett stort Elfsborgs fan och brudgummen är rakt igenom en gnagare. Bruden fick en personlig hälsning från Anders Svensson på videosnutt. Brudgummen fick en hel film där alla hans favoritspelare i AIK sa; "Sebastian, jag spelar för dig". Alla var helt tagna efteråt.

Sen var det tårta, fri bar och disco. Vi la oss i hyfsad tid. På frukosten dagen efter var alla ganska avslagna men det var ändå mysigt att prata igenom gårdagens händelser innan vi drog oss in till stan.

Till IKEA som jag nämde....

Maj gadd!

No comments: