Monday, September 07, 2009

Fladdermusen

Igår kväll var jag så taggad på thaimat och "Ensam mamma" söker så Jeppe jobbade hårt för att få upp tvn och koppla in alla sladdar i tid. Vi hade suttit ner en halvtimma när det plingar på dörren. Det är grannen, en ung tjej i tjugoårsåldern, som berättar att det är mycket lyhört i huset och hon hör vår tv mycket väl i sin lägenhet. Jeppe blir lite förvånad men lovar att vi ska sänka.

Jag blir lite lack när kommer tillbaka till soffan och berättar vad som hände. Jag går och plingar på och ber och få höra hur mycket det låter i hennes lägenhet. Jag och Jeppe står där inne och jag hör ingenting. Det är iofsig inte så konstigt för jag är lite lomhörd. Jeppe hör när han lägger örat mot väggen. Vi alla tre enas nog om att hon kanske hör lite för bra och att vi faktiskt måste få titta lite på tv i vår lägenhet.

Härligt mottagande i huset. Då har hon lagt ribban lite. På lördag, då Jeppe ska ha inflyttningsfest, ska grannen sova hos sin kille.

Vi kallar henne nu för "Fladdermusen". Ett djur som hör extremt bra.

2 comments:

Anonymous said...

Det kunde ha varit jag som va grannen. Skit kul, jag skrattar ihjäl mej:) kram

Stora Morran said...

Brukar du plinga på hos nyinflyttade grannar och läsa lusen av dom....?