Saturday, September 12, 2009

De Lux...

Om ni är sugna på nåt smaskigt och har ett par laxar över så gå till Lux på Lilla Essingen och ät avsmakningsmenyn med vinpaket.

Mamma Mia!

Det var en av mina trevliga 30-års presenter och det var verkligen en upplevelse. Det är den första restaurangen jag ätit på har en stjärna i Guide Michelin. Det som var riktigt minnesvärt var allting runt omkring, alla detaljerna som dom hade tänkt på. Egentligen hade vi velat fota varje grej men det kändes inte som det var läge.

Servicen var nåt alldeles extra. Hade jag sagt att efter den femte rätten att jag skulle vilja ligga i en säng och äta dom sista rätterna så hade servitrisen fixat fram en säng till mig. Så tillmötesgående var dom.

Om jag någon gång hamnar på "death row" så vill jag en avsmakningsmeny från Lux.

No comments: