Wednesday, September 23, 2009

Dink- double income no kids....

Jag är tydligen en "Dink" eller en del av en "dink". Det visste jag inte om att jag var förens igår. Nu har jag googlat lite. Det är hittade jag på en resesajt.

"Dink- Segmentet kännetecknas av att resandet är en del av livsstilen. Utmärkande drag är även tidsbrist, vilket medför att fritiden värderas högt.

Karakteristisk för DINKs är att de ofta är dagens eller morgondagens beslutsfattare och redan idag uppfattas som ledare och opinionsbildare av sina vänner. De är individualister och noggranna med sin identitet och image. DINKs använder exempelvis resandet som en del av sin positionering, t ex citybreak i Stockholm i kombination med en annorlunda naturupplevelse, t ex Icehotel eller skidåkning i Åre vilket medför berättarvärde och är imageskapande."


So me.

No comments: