Saturday, September 26, 2009

I fredags var ingen vanlig dag


.........för då var det min pappas födelsedag. Jag och mamma hade bokat bord på Norra Brunn. Min pappa har älskat Stand up sen tidigt 90-tal då "Släng dig i Brunnen" sändes. Dessutom så skulle Henrik Schyffert uppträda vilket kändes som ett säkert kort.

Vi fick ett bord precis framför scen. Vi var i farozonen, det insåg vi. Vi åt vår middag och drack kaffe. Sen var det dags för show. Konferencieren gick direkt på pappa. Sen var alla de andra komikerna på pappa också. Pappa var helnöjd med uppmärksamheten. Schyffert var sist ut. Han kom direkt från Dramaten och var överlägset bäst. Han körde med pappa med rejält. När showen var över tog han pappa i hand. Det var stort. Det roligaste av allt var att pappa trodde att det var min förtjänst. Att jag hade fixat allt.

He he.

2 comments:

Anonymous said...

Supercoolt

Anonymous said...

Roligt!!

kram kusin