Thursday, September 10, 2009

Jag har börjat cykla


Jag har fått en cykel i 30-års present. Eller jag fick lite pengar och så köpte jag en själv på Blocket. En svart damtralla med rött framhjul. Jag fick också en grön fin cykelkorg från Design House. Mitt ekipage ser ut exakt som på bilden. En hjälm har jag också köpt.

Nu susar jag fram och tillbaka mellan jobbet och hemmet. Det är fint det. Igår morse tänkte jag för mig själv när jag svishade ner för Katarinavägen, att tänk om jag hade tagit tunnelbanan, då hade jag missat den här fina morgonen.

Idag cyklade jag i årstaviken. Då hade jag hjälmen i cykelkorgen. Det är så lugnt där, inte farligt alls. Annat är det när man cyklar vid Slussen och trängs med 2:an och 3:an. Då är man inte lika kaxig.

Annars är det väldigt gosigt med cykeln. Man upplever Stockholm väldigt snabbt och nära. Nyttigt är det också.

No comments: