Monday, August 23, 2010

Home alone....

Idag började Jeppe jobba. Det var första dagen som jag var ensam med Ture en hel dag. Det gick bra men rackarns vad allt tar tid när man är själv. Han började dagen med att kissa och bajsa på sin mamma när jag bytte på honom. Mellan blöjorna på skötbordet såg han sin chans.

När kl var 11.00 hade jag fortfarande inte ätit frukost. Då var jag lite skakig faktiskt. Men sen sov han lite middag och jag hann med mig själv igen. Vi fikade lite i SOFO med Tette och Edvin. Det var en så fin dag idag. Tydligen den sista fina sommardagen innan hösten sägs det.

Mamma var här på middag. Hon gav Ture en bärsjal sen passade hon på att gå på visning i huset bredvid. Om hon skulle slå till på den lägenheten skulle hon ha balkong snett över oss. Kanske lite väl nära...

3 comments:

Anonymous said...

Min man brukade alltid förbereda ett par smörgåsar som stod i kylen på morgonen så jag alltid visste att jag skulle få i mig frukost! :) Och vissa kvällar förberedda jag kaffemaskinen så jag med säkerhet visste att jag skulle få min kopp kaffe när jag vaknade! :) Men allt blir bättre och går lättare! 2-barnsmamma :)

Rebecca said...

Jag brukade (som föregående talare) göra ett par mackor på kvällen som jag kunde äta med ena handen när jag ammade på morgonen. Nu har jag slutat med det för nu kan Isak underhålla sig själv någorlunda medan jag gör frukost. Skönt!

Stora Morran said...

Bra tips! Jag preppade kaffemaskinen i morse och Jeppe lovade att göra mackor. Men idag gick vi upp och ammade kl 05.30 och sen somnade Ture kl 08.00 igen så nu kunde jag äta lite i lugn och ro.