Sunday, August 15, 2010

Biggest looser..

Jag har gått ner 15 kg på 11 dagar. Helt sjukt. Jag har kanske 7 kg kvar till matchvikt. Jag hade nog ganska mycket vätska i kroppen. Jag har vita sträck i fotvecket från när jag var tjock och svullen. Det har liksom inte kommit någon sol i vecken. Jag ser dock fortfarande lite gravid ut med min babymage. Jag undrar när den kommer att gå tillbaka egentligen. Ibland använder jag gördel. Jag tycker att det hjälper faktiskt. Magen blir plattare. Den ser lite läskig ut magen. Vi får verkligen hoppas att huden tajtar till sig där ganska omgående annars vet jag inte hur det ska sluta.

2 comments:

Gunnel said...

Tjohoo! Det finns med andra ord hopp! Jag kom hem från BB idag efter att i fredags fått min lilla tjej på 3885 gram. Kände mig otroligt smal och ställde mig på vågen, - 6 kilo... Trodde nog att det skulle vara minst ett par till med tanke på fostervatten, ganska stor blödning mm... Nåja, var sak har sin tid och mina fötter är fortfarande i elefantklass varför jag hoppas att lite mer vätska släpper(i annat fall blir det dyrt med en helt ny skogarderob). Och det är svårt att vara bekymrad över vikten när man snusar på sin allra dyrbaraste skatt. Jag är bara mer förundrad och tycker att ekvationen inte riktigt går ihop.

Stora Morran said...

Grattis Gunnel! Ja det finns hopp. Vätskan går nog ur efter ett par dagar tror jag. Magen däremot verkar ta lite tid att bli av med...