Monday, August 02, 2010

3 dagar kvar....

Idag ska vi på förbesök på SÖS inför vårt planerade kejsarsnitt på torsdag. Bara 3 dagar kvar. Vi ska få se en informationsfilm, ta lite prover och få träffa barnmorska, narkosläkare, barnläkare och lite annat folk. 3 timmar ska det ta. Jag ska passa på att fråga om man får ta emot besök på BB efter barnet är fött, om Jeppe får sova kvar med oss och vad jag ska göra för att inte bli förstoppad.

Jag är inte nervös för själva kejsarsnittet. Jag mer nervös för att det ska vara nåt fel på Ture. De här nojorna har verkligen kickat in de senaste 2 veckorna. Jag har fått för mig allt från att han kan dö i magen eller att han kan vara blind. Försöker hitta lösningar på allt som tex om han skulle vara blind så kanske vi får en blindhund till Ture. Det vore roligt. Om han senare har någon bokstavskombination så kan Janice hjälpa oss att ställa rätt diagnos och se till att vi får rätt hjälp i tid.

Efter besöket på SÖS så ska vi till Dalarö och fira Jeppes moster som fyller år idag. Får se om vi sover över eller åker hem. Jag gillar mest att sova hemma så här på slutet.

2 comments:

Anonymous said...

Dom där nojjorna är skitjobbiga. Och sen när barnet väl är fött börjar man leta tecken på att nåt skulle vara fel, även om dom säger att det är friskt. Jag tror tyvärr att man kommer att vara orolig resten av livet nu. Men rädslorna byts ut med åren. Du vet, sen ska han ut och köra moppe, vara i stan på kvällarna, träffa piercade tjejer, resa jorden runt.... Bl a, bla

Stora Morran said...

Ja så kommer det nog att vara. Livet blir from nu aldrig sig likt.