Wednesday, August 19, 2009

Sund...


Min kollega berättade om sin semester på lunchen. Han hade varit med sin tjej på en vecka på en Yogafestival i Värmland. Verkligen otippat. Dom hade kört yoga 4 gånger per dag och mediterat och ätit Ayurvedisk mat hela veckan. Han sa att en vecka där var som 4 veckor semester.

Sen hade han i of sig dragit ner en sväng på Rivieran och festat loss i två veckor efter det men han sa att det var den bästa starten för han varvade ner rejält. Å sånt där slår alltid an en ton hos mig. Det där med inre frid, harmoni och nyttig mat. Jobbigt att jag dock har en "lätt" förkärlek för fest, god mat och dekadens också.

Äsch jag skyller det på mina gener. Min mamma, pappa och brorsa. Alla gillar fest. Ingen går hem tidigt med ursäkten "det är ju en dag i morgon också" ....

No comments: