Monday, August 03, 2009

Back

Då var man äntligen hemma i huvudstaden igen. Den sista veckan var verkligen härlig. I sommarstugan spelade vi badminton, åt kräftor, grillade, busade med Wilma, hälsade på kusin, badade och spelade sällskapsspel och abnormt mycket backgammon. Jeppe och jag är helt beroende av backgammon. Vi får snart läggas in på rehab.

På Österlen låg vi på den underbara stranden i Mälarhusen, åt sjuka mängder mat och drack gott vin, spelade sällskapsspel och Wii, åkte på loppisar och bara njöt av landskapet. Det är helt sanslöst vackert där nere. Som ett vykort, hela tiden. Vallmon blommar på åkrarna och Skånelängorna duggar tätt. När jag blir pensionär ska jag köpa mig en gård på Österlen och börja måla akvarell, gå i Gudrun Sjödén kläder och färga håret rött. Kanske ha en katt. Inte för att jag gillar katter utan mer för att det passar in i bilden.

Längtar....

No comments: