Monday, January 14, 2008

Min boll och jag...


Måndag. Äntligen dags för nya tag. Det är dags för pakt igen. Inget snask och snusk dvs godis, kakor, läsk, glass, chips...ja ni fattar. Hela paketet.

Utöver mina tre träningspass i veckan har jag signat upp mig för en pilatesboll på jobbet. Jag ska ha den vid mitt skrivbord och sitta på den istället för på min stol. Det stärker bålen. Jag kommer ha magmuskler tighta som en vägg och få en hållning som en kunglighet.

Dock kommer jag se ut som en fåne på min boll. Folk kommer ta en extra sväng förbi mitt bord för att få sig ett gott skratt. De kommer stanna, peka och slå sig för knäna.

Skrattar bäst som skrattar sist säger jag.

/the Wall

2 comments:

Anonymous said...

De sittanpassade bollarna med små knoppar under är förvånansvärt bekväma, vanliga runda kan bli jobbigt eftersom de lätt rullar iväg så fort man reser sig.

Stora Morran said...

min boll är bekväm och rullar inte i väg. Jag har pli på den.