Thursday, December 18, 2008

Lurrelåda



Så här har min lunch sett ut i 2 dagar nu. Det är bulgur med spenat, sallad, hyvlad morot, rökt lax och ett kokt ägg. Ni kanske tror att jag dietar. Tvärtom, det här är en ren och skär nödvändighet i dessa tider. Varje dag trycker jag i mig flera kilo choklad. I varje hörn lurar frestelsen i form av konsultkorgar. Åt jag mer än detta till lunch skulle jag svälla upp som gödgris. Dessutom bjuds det på glögg, mumma, ädelost på pepparkaka, tårta och annat snask. Jag vaknar varje morgon och lovar mig själv dyrt och heligt att jag ska emot alla de frestelser som jag kommer att utsättas för under dagen. Det funkar inte. Det är för gott. Så jag hoppas att den här kanin-lådan håller mig tillbaka något, det och min och grannens 45 minuters morgonpromenixer.

2 comments:

Anonymous said...

Är det där så gott verkligen...?

Stora Morran said...

Japp det är toppengott. Men kanske framförallt nyttigt.