Wednesday, December 17, 2008

Julsocial

Nu när det lackar mot jul är det så mycket sociala sammankomster som ska styras upp. Igår var det bokklubb. Imorgon är det Peoplefest på El Mundo. I helgen har jag lovat att ta ett glas med en gammal kollega. Sen fick jag det meddelande på facebook igår från tvillingpappan "

"Bara för att du har träffat någon som behöver du väl inte gå under jorden helt,

Vi hörs"

Gå under jorden? jag? Allt jag gör är ju att träffa folk. Han som brukar avboka mig för att dom ska åka och storhandla. Jag får försöka klämma in honom också i helgen. Sen har jag lovat en fika med min gamla chef på lördag. På söndag ska jag, Tette och Janice baka vårt bidrag till Pepparkakstävlingen. Årets tema är Slussen. Tävlingen kommer att avgöras på en fantastisk Kalkonmiddag den 27/12 som förra årets vinnare fixar.

Sen florerar det strömningar om utgång på juldagen. Förra året blev ju lite av en flopp. Vi var absolut på fel ställe. Vi var lätt äldst av alla. Janice lillasyster som var 24 bast då kände sig gammal. Vi kände oss redo för varsin rullator. Hua, så får det inte bli i år igen.

Sen ska vi enas om nåt upplägg för nyår. Tette ska till fjälls, Janice vill dra till varmare breddgrader. Jag och Amy försöker styra upp nåt med People-killarna som vi har en nyårstradition med.

Utöver allt detta ska man handla julklappar och ha "julmys" varje dag OCH jag ska vara barnvakt hemma hos mig ikväll. Det blir köttfärssås och spagetti. Grannen ska komma och vara support. Eventuellt ber jag ta få låna med Laban-filmen ifall inspirationen kring underhållningen tryter.

No comments: