Thursday, March 09, 2006

torsdag

My days, idag tog Morran en riktig sovmorgon. Jag intalar mig själv att den är välförtjänt och lika bra att vältra sig i dem nu eftersom man inte vet när de kommer åter. Nu har jag precis glufsat i mig ett gammalt hederligt avsnitt av Beverly Hills, ett sånt där riktigt gammalt när Brenda fortfarande är med. Jag fick ont i öronen igen inatt. Surt, jag inbillar mig att det har nåt att göra med att jag tvingades genomleva en halv vecka utan mössa. Darn!

Tette bangade igår som jag befarade. Oh well, Morran hade myskväll med sig själv istället. Jag hade bakat bröd, lånat två fina ljudböcker på biblan. Jag badade och såg två avsnitt av Topmodell också. Mannen var ute på galej och hörde av sig då och då under kvällen när han till sist dök upp 01.45, full som en kastrull och med en andedräkt som hade gjort en spritbutik förlägen. Han var lite avis på mig imorse som fick ligga kvar i sängen och snusa.

Ikväll ska vi på Stadsteatern och se en Midsommarnatts dröm och sen ska vi gå och fira Mannens Indien erbjudande på Teatergrillen. It will be smashing!

5 comments:

Blancaflor said...

Jag förstar inte varför alla hatade Brenda, jag tyckte det var Kelly som var mest irriterande.

Lotta said...

Go Brenda. Håller med föregående talare. Kelly är en mes. Har fortfarande svårt för henne, även när hon inte är Kelly... När Brenda slutade, slutade jag att kolla. Så var det. Jag tycker det är roligt nu när hon ibland refererar till sin tidiga beverly hills-karriär i nyare produktioner. Tex north shore. Hon kallade sig själv "the beverly hills bitch". Tackan garvade för sig själv i soffan.

Stora Morran said...

Jag instämmer med föregående tyckare. Det var som bäst när Brenda var med. När det senare började komma in skumma figurer som Valerie och Claire, då spårade hela serien totalt.

Thérèse said...

Ja, håller med. Jag gillade absolut Brenda bäst. Man blev sur på mes-Dylan för att han valde fel. Sen spårade serien ur. Tvillingarnas mamma och pappa flyttade och alla flyttade in i deras hus och det kom in en hel drös nya figurer som Valerie, Ray, Gina... Steven gifte sig och fick barn. Nä dom skulle ha lagt ner serien flera år innan dess. Fast nu var det evigheter sen jag såg nåt gammalt avsnitt av Bevvan. I Spanien visas Melrose Place på eftermiddagarna men jag har inte sett något avsnitt. Det är dubbat och jag har lite svårt för dubbade program

Stora Morran said...

Om du har svårt för dubbade program i Spanien så måste du ha svårt att se något överhuvudtaget... fast det så klart du kan ju sitta och mysa framför skvaller på tele5 hela eftermiddagarna