Monday, March 27, 2006

Back on track

Morran och Räven är tillbacks i Sthlm igen dock en dag senare än beräknat. Det började riktigt bra på torsdagen med crêpes i ett gathörn hos en söt gubbe på eftermiddagen när vi kom och en liten tur runt kvarteret. Vi bodde i trendiga gaykvartern så jag fick spendera mycket av tiden att göra smala ögon åt alla fransmän som tittade på min man med något lystet i blicken. Kvällen avslutades med starka mojitos och god sallad på en trendig restaurant.

På fredagen begav vi oss ut på Champs Elyseé och shoppade en sväng. Vi drog omkring i Louis Vuitton flagstore en sväng och checkade hela sortimentet. Sen fikade vi en sväng i Montmarte och chackade lite delikatesser i en fransk matbutik. På kvällen gick vi på ett riktigt franskt brasserie som vi hade fått rekommenderat. Vi åt ostron, anka och crème bruleé. Det var ypperligt.

På lördagen begav vi oss ut i regnet och Morran konsulterade sitt konto där hon upptäckte att hon fått två löner denna månad vilket var en synnerligen trevlig överraskning vilket jag firade med att shoppa loss en sväng. Jag köpte en underbar liten mini-jeansjacka på Baby Gap till Wilma och två små söta bodies till kommande bebisar. Vi såg Eifeltornet i hällregn och Morran svor och var tjurig. Blev först på gott humör igen efter en varm kaffe och ännu mer shopping.

På kvällen åt vi en fin middag på vad vi efter ett tag förstod var en gay-restaurant. Anyway vi drack champagne rakt igenom (bara för att). Det var först på natten allt började. Kl 03.30 vaknade Morran av att hon hade riktigt ont i magen och mådde illa. Sprang upp på toan och hela middagen kom upp direkt och så där fortsatte det tills inget fanns kvar fram till kl 11.00 på söndags morgonen. Toalettsitsen var min bästa vän och det var alldeles, alldeles fruktansvärt. Jag har inte varit magsjuk sen jag var 6 år och då var det efter jag hade ätit en lasagne. Efter det åt jag inte lasagne på 10 år eftersom jag hade fått för mig att jag var allergisk.

Morran var helt utan sans och vi kunde inte resa hem igår utan fick fixa nya biljetter tills idag istället. Idag var jag fortfarande ganska öm och svag men idag stod jag på benen i alla fall.

Feels nice to be home again

3 comments:

Lotta said...

Kära barn! Låter som en trevlig vistelse på det stora hela... men givetvis bortsett från det sista där som lät ganska mycket mindre trevligt... Två löner säger du... så pass. Splendid.

Stora Morran said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Stora Morran said...

Ja två löner satt som lök på laxen dock var det inget lajbans att lägga på en extra-tönt biljett. Hade hellre lagt de extra stashen på ett par sprillans Dior brillor inför sommaren men, men