Wednesday, March 08, 2006

ledig

Morran är ledig. Sjukt skönt. Igår gick jag upp kl 09.00 och tittade på tv och tog det lugnt. Jag åt lunch med Tette, Janice och Sebbe på Vurma på Kungsholmen. God lunch och mysigt ställe. Efter det, gled jag omkring en sväng vid Fridhemsplan och köpte en ny mössa ( den andra försvann spårlöst för veckan och Morran har inte varit sig lik sen dess) och en kruka. Kom hem, bloggade och städade. På kvälen åkte jag hem till AM och kollade på hennes nya lya och åt middag. Men vistelsen blev kort och intensiv. Hon skulle på date kl 21.00 så då åkte jag hem till mannen. Vi drack ett glas rött och kollade på "Joey" på 5:an, Mannen skrattar högt åt "Joey"....weirdo.

Idag ska jag träna och baka bröd. Ikväll ska jag träffa Tette för ett glas vin. Men man ska inte ta ut något i förskott, man vet aldrig med Tette. Hon har fått ett tv-erbjudande. Sitta i en tv soffa på en ny lokal kanal och tycka och tipsa om mode. Hon ska dit nästa vecka och provfilma. Hon vill se lite vad det blir för kanal så det inte blir en ny "Öppna kanalen". Det vore inte rätt för hennes image.

Anyway ledighet passar Morran som handsken

2 comments:

Lotta said...

Vansinnigt avundsjuk. Hos Tackan är det hysteriskt för tillfället. Men faktum är, att när det osar lite, då kommer effektiviteten fram! Har ringt 14 av 14 samtal här på förmiddagen. Till och med tagit tag i de ordentligt jobbiga. Dom som legat där som en nagel i ögat på att-göra-listan...

Men lite ledighet hade inte suttit fel. Ser fram emot helgen då fint besök från Västerås anländer och Tackan ska flexa halva dagen... I residenset står en flaska kir royal på kylning och bara väntar på att få öppnas.

Stora Morran said...

Ja det är suppa nice to be free! Skönt att du kan flexa lugnt på fredag! Du kommer dock att missa AM inflyttningsfest!