Sunday, March 12, 2006

IKEA

Jag åkte hem till e-town i fredags och åkte till IKEA pappa. Han kan inte göra såna köp själv, han är alldeles för osäker på sin egen smak för sånt.

Anyways vi proppade Volvon full med lampor, sängöverkast, ramar och mattor. Igår när vi kom hem lagade Morran fin lax från Jamie Oliver med linser och prosicutto. Jag fick ny kokbok av pappa and I love it. Jag bakade direkt två limpor från den och gjorde mangosmotie.

Vi kollade på "Let´s dance" och var tvugna att face fact att Tråk-Måns vann. Dough! Hela tävlingen var ju vigd åt Miss Bok. Än en gång har man lärt sig läxan att aldrig underestimate the Power of the Fjortis.

Idag skulle jag och Pappa sätta ihop alla lampor och elektroniska divices. Jag har aldrig kallat mig själv händig men om man jämför med Pappa så framstår jag tjyven som Tim the Toolman. Morran föredrar att läsa intruktionen mycket noga innan och under tiden man sätter ihop grejen och då brukar allt falla på plats. Pappa går in med inställningen att allt fattas och att delarna är felkonstruerade i fabriken. "Man vet ju vad man får när man handlar på IKEA".

Han lyckades koppla en lampa fel så att proppen gick, inte en utan två gånger. Morran låg på golvet och vred sig av skratt medans papsen svor på stegen.

3 comments:

Blancaflor said...

The Power of the Fjortis.
Underbart uttryck!!

Anonymous said...

Intruktioner är för fegisar
.

Stora Morran said...

I lördags kom det fram att AM och Tette tydligen också hade röstat på Måns! Skandal!