Sunday, February 19, 2006

Romantic Bangalore

I tisdag var det Alla-hjärtans-dag och eftersom Morran är Big-rommance-sucker så är det klart att det firades. Morran och Räven gick ut och åt på Bistro Süd och det var hur mysigt som helst. Morr drack Kir Royal, åt en halv hummer och Carpaccio och Creme Brulé. Sjukt gott och romantiskt.

Vid kaffet släppte Räven en bomb. Rävens förra VD hade hintat att det snart skulle komma ett erbjudande som skulle innebära att Räven skulle få kunde bli VD för deras bolag i Bangalore, Indien. Han har pratat om det tidigare, att P vill att han ska åka ner och styra upp det där nere. Jag har alltid tyckt att det har låtit spännande och sagt att då vill jag nog följa med, men nu lät det som att det skulle ske i April!!!!

Det betyder att vi inte ska flytta ihop eller köpa sommarbil och Morran ska inte ta körkort. Mina jobbplaner kändes också helt onödiga om man nu ska till Indien och hänga snart. Dessutom fick jag känslan av att han redan hade beslutat sig utan att involvera mig och då blev jag ledsen. Ledsen för allt vi inte skulle göra och att det kom så plötsligt och att han hade bestämt sig osv. Middagen slutade i tårar och gnissel. Jag grät hela kvällen och det kändes som vi hade gjort slut.

Nu när Morran har fått några dagar på sig att låta allt sjunka in känns det mycket bättre. Att åka till Banglore och jobba känns inte så farligt. Ganska spännande och roligt faktiskt. Det finns många svenska och internationella företag där som kanske vill ha en skarp Morra som styr och ställer. Ska nog börja på banken iallafall och hänga där i ett par månader och sen så ska jag nog packa kappsäcken och bege mig till Min Vackra Man.

No comments: