Thursday, February 02, 2006

Issue

Morran dricker sjukt mycket vatten hela tiden. Jag vet inte vad det är med mig men jag är ofta törstig. Detta har jag hört kan vara ett tecken på diabetes, jag tror dock inte att jag har diabetes, det känns inte som jag har diabetes.
Följden av allt detta drickande är att Morran måste gå på toa hela tiden. Minst en gång i timmen. Det här är lite jobbigt för man måste planera sitt liv så man alltid har närheten till en toalett. Ska man gå ut någonstans kissar jag gärna som ett litet barn innan jag går ut, även om jag inte behöver det. Jag kan tycka det är lite jobbigt att t.ex. gå på bio där man kanske blir nödig efter en timma och sen får man sitta en timma till och hålla sig. Det förstör ju allt. Man kan säga att Morran har ett litet mini- issue med allt det här. Fobi mot att bli kissignödig men ändå kan jag inte sluta dricka.

6 comments:

Anonymous said...

Det är en issue jag känner igen! En till jobbig aspekt är att om man INTE dricker för att inte bli kissig så får man ont i huvudet... och så blir man kissnödig ändå... av gammal vana... =)

Lotta said...

Haha... Tena? Jag känner igen det. Jag dricker hela tiden och springer på toa konstant. Vanlig tankegång: Jag ska göra det, men först toa... Men det är för att vi tränar så hårt som vi måste dricka så mycket. Så måste det vara!

Stora Morran said...

AM:Tack för att ni förstår mig. Är man törstig måste jag ju dricka!

Gammeltackan: Tena på dig själv! Jag läcker inte om det är det du tror. Ja precis vi som tränar måste ju dricka hela tiden och vi som är lite lite bakis också.

Vi på Kantarellen said...

kanske dra ner på saltet?

Humlan said...

Jag dricker också mycket vatten hela tiden. Fick förklaringen för några år sedan när jag var hos doktorn som såg att näsan var svullen (inte helt täppt) så att jag andas mest genom munnen, därför är jag alltid torr i munnen och dricker alltså mycket vatten!
Så enkelt var det för mig! (Tyvärr är kortison inte trevligt för näsan, så jag fortsätter att dricka...)

P.S. Tittar just nu på friidrott... (läste nedan... :-) Emma hoppade just... )

Stora Morran said...

Mamselamsen: Ja där kanske du slog huvudet på spiken....

Humlan:jag har inte samma problem. jag andas smärtfritt genom näsan