Wednesday, August 03, 2011

Vilken fin dag!

Ture fick en fin första födelsedag. Först fick han paket i sängen. Han fick bla en docka som han blev mycket fascinerad av. Speciellt alla dockans tillbehör som nappflaskan, nappen, tallriken och skeden. Sen åt vi frukost och Ture fick blåbärsgröt och skuren persika. Han matade dockan med persika. Mamma åkte till jobbet och Ture och pappa tog det lite lugnt hemma och förberedde för bebiskalas.

Kl 14.00 kom det 4 bebiskompisar. Mina två bästa kompisar och Jeppes två bästa kompisar med sina bebisar. Edith, Laura, Edvin och Edgar som bjöds på smoothie, melonbitar, majskrokar och riskakor. Dom vuxna fick tårta och kaffe. Jag kunde inte hålla mig så jag cyklade hem från jobbet för att vara med på kalaset. Det är ju inte varje dag min bebis fyller 1 år direkt. Ture fick en massa fina presenter. Converse, Mini Rodini jacka och POP skjorta bla. Bebisarna vräkte i sig majskrokar och gungade i takt till trimmel tram skivan.

När bebiskalaset var över så var det bara att röja upp lite grann och förbereda nästa sittning. kl 18.00 kom Tures farmor, faster, farbror och kusinerna på middag. Ture fick mer fina presenter och vi njöt av en god middag. Roligast, tyckte Ture,  var storkusinerna Herman och Malte som hoppade omkring och skojade.

En härlig dag till ända!

No comments: