Wednesday, August 31, 2011

Old

Någon har tydligen gått och blivit lite gammal och rädd. Jag har precis identifierat mig som en som har resfeber. Speciellt om jag ska flyga någonstans ensam. I måndags skulle jag flyga till Umeå kl 08.05. Inte ensam men jag skulle ju ta mig till Arlanda själv. I söndags höll jag på och donade med min biljett fram och tillbaka. Jag pratade med min faster i telefon och hon förstod verkligen min oro. Hon är inte den som reser någonstans frivilligt.


Min kollega skrämde upp mig med alla möjliga köer som kunde hota oss. Smartast att inte ta taxi pga alla köer runt om i stan. Också smartast att vara där en timma innan eftersom det kunde vara köer i säkerhetskontrollen. Det slutade med att jag satt på gaten 1,10 minuter innan planet skulle gå. Det var sköna minutrar som kunde ha spenderats i sängen istället. Kl 05.00 klev jag upp och kl 15.00 var jag jag väldigt sugen på en eftermiddagslur.

På planet hem satt jag framför Maud Olofsson. Jag försökte tjylyssna men hon pratade med mest om kantareller.

No comments: