Friday, August 05, 2011

"städa, städa, varje fredag, det tycker jag är kul".....NOT!

Jisses vad vi kämpar hemma inför visningen. Varje kväll är jobbkväll. Igår rensade vi garderoberna, badrumsskåpet och kylskåpet. Jag trodde att vi hade ett ganska rent kylskåp. Det såg inte så lortigt ut på skivorna. Så var inte fallet. I listerna i dörren hittade jag otäcka samlingar. Svarta prickar och konstiga odlingar. Urk på burk. Det var lite "rent hus -varning" på oss. Nu är det i alla fall rengjort ifall någon knasboll skulle få för sig att kolla in kylskåpet under visningen. Vi får väl köpa hem lite humrar och lägga champagnen på kylning så det ser lite "fräscht" ut där inne. Jag längtar till nästa vecka när allt förhoppningsvis är över. Då ska vi bara ligga på soffan varje kväll och kolla på The Office.

Imorgon ska vi stajla det sista och sen drar vi ut till Dalarö och bor där tills på måndag så vi inte rör till det hemma under tiden. På måndag morgon ska jag ta bussen från Dalarö in till stan. Det blir intressant. En liten försmak till hösten kanske. Om det vill sig illa och vi får bo där ute ett tag.

No comments: