Tuesday, May 26, 2009

Vårrusig

Rusandet gick finfint. Jag sprang runt 5 km på 29 minuter. Det kändes helt okej. Jag sprang med min kollega "Björne" som peppade mig. Om jag ville ta det lugnt och gå i uppförsbackarna så hotade hon med att springa ifrån mig.

Jag var sur idag på dan när våra kollegor började "betta" på vem som skulle komma först i mål av mig och Björne. M&M satsade 10 kr var på Björne och Takke satte motvilligt 10 kr på mig. Nu sprang vi över mållinjen hand i hand. Det var snällt gjort av henne. Hon var absolut mer på hugget.

Efteråt satt vi tappert i regnet och åt vår picnic. Jag köpte fina guldskosnören av BRIS. Nu är mina vita sneakers very pimp.

Skönt nu kan jag lägga av med löpträningen och ägna mig åt mina roliga sporter istället.

2 comments:

Anonymous said...

strongt!jag måste hurta till mig lite.
och extra plus för att du stöttar Bris.

puss J

Anonymous said...

Bra där.