Sunday, May 10, 2009

Beige-vit

Jag har haft en nästintill vit helg. Igår lagade jag och jeppen en så fantastisk middag bestående av blomkålssoppa med rökt lax och pilgrimsmussla till förrätt. Till varmrätt serverades en härlig carpaccio. Till dessert blev det fruktsallad på melon, mango, apelsin och lite kokos. Denna mat tvingade fram ett glas vin.

Ikväll är Jeppen på Grill Ruby med sina homies och jag har varit hemma hos Janice på en underbar dumplingsmiddag. Lilla Rio sov i min famn i säkert en timma. Vi såg Guif förlora SM-guldet i handboll. Bittert.

Ikväll sa jag blankt nej till rusdrycker. De andra gick ut och jag gick hem. Imorgon kommer jag vakna nöjd och pigg. Kanske tar jag en liten morgonpromenad innan lunchen på Grand Hotell då vi ska fira min farbror som fyllt år.

Jag gillar mitt sunda liv även om jag beskylls för att vara tråkig.

3 comments:

Anonymous said...

AHK!!! :)

Stora Morran said...

???

Stora Morran said...

Jaha tönt-Alingsås eller? Prata inte om dom. Jag blir grinig då.