Thursday, May 07, 2009

En vanlig dag i Maj


Idag promenerade jag till jobbet. Det är hela 3.2 km till mitt jobb. Jag går över Söders Höjder och genom Gamla Stan och in på Drottninggatan. Det är en fin promenad och en bra start på dagen.

Jag har också spelat min första innebandymatch på 15 år. Det var så jobbigt att jag fick blodsmak i munnen. Fast det var roligt och efter ett tag kom jag igång och började göra mål.

För att fortsätta på min nyttiga bana har jag idag beställt min första grönsakslåda på Ekolådan. Så på måndag kommer det att levereras 4 kg ekologiska grönsaker hem till mig. Jag ska prova en gång och se om det är nåt för mig. På tisdag ska jag bjuda Jeppen på ekologisk schlagermiddag.

Ikväll blir det först sushimiddag och sen Peoplehäng i en ny butik Herr Judith. Den ligger inhyst i en gammal brandstation. Spännande.

Vardagen är inte så grå ändå.


No comments: