Monday, May 05, 2008

Tabbe

Jag gjorde en skön tabbe när jag min bror representerade "La Famillia" på stugföreningens årliga möte. (Där presenterar man sig bara genom efternamn så folk vet vart man tillhör).

En tant som har haft stugan brevid oss hela mitt liv skulle skära upp en bit av chokladtårtan. Hon skar en riktigt smal och liten bit, varpå jag skulle skoja till det hela lite genom att säga;


"Nämen Britta, ta inte hela kakan. Lämna lite till oss andra också. Det där var nog för mycket för dig."

Hö Hö Hö

Varpå hon säger:

"Ja jag har fått diabetes så jag får egentligen inte äta sånt här"


Skrattet fastnade i halsen på mig.

3 comments:

Caroline said...

Aaahahah!

Stora Morran said...

Inte roligt!

Anonymous said...

Äh, säg till Biggan att det där är bull. FÖRR trodde man att det inte var bra att höja insulindosen så att man kunde äta sött, men tydligen så har någon mossig typ i vit rock kommit fram till att det INTE är farligt. Go Biggan! Go Morran! :)