Monday, May 19, 2008

Okej nu börjar snaran dras åt

Nu är de mig på spåren. Här om veckan fick jag ett brev från Radiotjänst där de välkomnar mig till min nya lägenhet samtidigt som de uppmanar mig att betala tv-avgift. Igår ringde det på nallen från ett skumt nummer. Naiv och nyfiken som jag är, svarade jag. Det skulle jag inte ha gjort. Det var ett samtal från Kiruna. Den lilla tanten på andra sidan luren hade uppgift på att jag hade köpt en splitter ny tv, den 10 april men de hade ingen registrerad tv-avgift på mig

Jag körde klassikern; "oj oj nu hör jag dig lite dåligt här.... krass, krass" och så la jag darrande på luren. Jag var inte helt stolt över mitt beteende men jag blev liksom ställd och reagerade på impuls. Jag känner mig lätt förföljd.

Det känns egentligen inte bra det här att inte betala men samtidigt så när maninte behöver på riktigt så känns det onödigt.

Äsch jag kanske gör slag i saken och dammar av fakturan i byrålådan och sätter in lite kosing till SR så kan jag sova lugnt om natten utan att känna mig stalkad.

2 comments:

Caroline said...

Samma sak hände mig när jag flyttade, de ringde, skickade brev och till slut kom dom och ringde på dörren hemma och då kunde jag ju inte riktigt smita.. Så nu betalar jag varje kvartal, rättfärdigar det med att jag gillar P3 så mkt, SVT däremot är ju rena skräpet! usch!

L said...

När jag var student betalade jag inte (det är ju trots allt en del per år), men för något år sedan ringde det på dörren en kväll och jag hade inget titthål och är också lite naiv så jag öppnade och då är det lite svårt att neka. Hade tv:n på också. Så svårt att dra vita lögner om sånt där. Nu har jag bytt adress, men betalar nu också, det känns bra faktiskt. Jag är iofs för public service, gillar P3 och kollar en del på SVT (tant?).