Tuesday, May 13, 2008

Nu ska ni få höra vilket I-lands problem av första graden som har drabbat mig.

Jo, Jag är ju ett ganska stor melodifestival-fan. Ett av de största jag känner. Jag är ju inte direkt Pekka Heino eller Björn Kjellman direkt men jag skulle ändå verkligen vilja se "Kattdjuret" aka Charlotte Perelli kvala in bland alla freaks nästa torsdag.

Så klart har jag fått en inbjudan till en fest då. Det är Nudie-butiken här på Skånegatan som firar ett år och säkert kommer riktigt många av mina homies att gå eftersom vi har starka kontakter där.

Sen på självaste lördagen då allt ska avgöras i den riktiga Eurovision finalen, har min gamla goda vän, Rosen födelsedagsfest i Hammarbysjöstad. Om jag skulle tacka nej till den pga Transan- Perelli skulle Rosen säga "tack och hej leverpastej, vi hörs aldrig mer igen".

Ah ni förstår vilka hemsk dilemman jag står inför i mitt liv.

5 comments:

Lotta said...

Haha! Ja, jag förstår att det inte är lätt. Jag själv trodde att hela spektaklet ägde rum i lördags och jag har helt missat att Sverige måste kvala in. Skandal! Är det Carolas fel?

Stora Morran said...

Hallå personalen??? det är The Arks fel tyvärr.

Lotta said...

Va? Var det inte Carola förra året? Var det The Ark alltså? Jisses vad fort tiden går.

Anonymous said...

Givetvis kollar du på ESC. Man får skylla sig själv om man inte kollar upp om det är en stor högtid på kalasdagen.

Stora Morran said...

Ja i of sig. Sant.