Thursday, May 15, 2008

Fint

Jag har varit på vårstädning på gården med min förening. Vi städade och fejade och satte hur mycket nya blommor som helst. Att det kan bli så fint på bara några timmar.

Sen var det middag. Lite kallt var det att sitta ute. Jag fick ta en lång varm dusch för att bli mig själv igen. Men gisses vad mycket roliga grannar jag har. De flesta, sen har jag några jobbiga grannar också bla en av Sveriges absoluta kändaste socialdemokrater. En som varit rejält i blåsvädret. Hon är lite jobbig. Läxar upp oss andra hur man ska städa och så, men annars vilka roliga typer. Kors!

Vi har en urmysig innergård som man kan boka i sommar. Där ska jag sitta och grilla med alla mina grannar.

2 comments:

Anonymous said...

Vad heter sossen ? Vi vill veta vilket blåsväder hon varit i. Hon är ju folkvald så hon är allmängods, så ut med namnet eller ge lite mer ledtrådar.

Stora Morran said...

Men hon är liksom pensionerad nu. hon är inte allmänt goods längre. Okej jag ger en ledtråd; "kidnappning".