Saturday, December 24, 2011

Julafton: kräkafton.....

Åh vilken flopp. Natten mot torsdag vaknade Ture och spydde 3 gånger på ca 2 timmar. Sen kräktes han inget mer. Jag pratade med min familj och frågade om de tyckte vi skulle hålla oss hemma och avvakta om vi andra blev dåliga. Det tyckte dom inte. Så vi åkte och hoppades på det bästa. Ingen blev sjuk förens idag då jag, pappa och svägerska plötsligt signade ner i nåt läskigt. Jag har bara kräkts en gång men är ganska matt. Idag skulle vi ju åka till Mariefred och fira med Jespers familj och sova över natten. Jag valde att stanna här i Eskilstuna för att inte sprida smittan vidare. Jag har inte ätit eller druckit nåt sen dess eftersom det kan resultera i nya läskigheter. Jag hoppas så att detta är nåt övergående som försvinner under natten så vi kan fira på rikigt imorgon. Wiiiee!

2 comments:

K said...

Vad tråkigt att ni varit dåliga. Vi var sjuka förra julen och det var verkligen inget kul. Hoppas ni mår bättre nu så ni får njuta av julen lite.

Förresten. När jag läser din blogg sitter Nils och jamar. Först fattade jag inte riktigt varför men sen såg jag..

Stora Morran said...

Ja det var läskigt men relativt lindrigt ändå. Ja just ja lilla Fiona. Hon är ju en katt.