Friday, July 22, 2011

Fotad lya.....

Nu har fotografen varit här och fotat vår lya. Jag känner mig lite orolig faktiskt. Jag hade ansträngt mig till tänderna. Dukat upp en fin frukost på balkongen, stuvat undan halva lägenheten och gjort fina stilleben överallt. Mäklaren hade sagt att han fotografen var perfektionist och verkligen hade ett öga för hur saker såg ut i bild. Sen kom fotografen. Han kom 20 minuter försent, var en medelålders tjock gubbe med hängmage som svettades som en gris.  Han började med att fota balkongen och sen föreslog jag att vi skulle ta utsikten. Han tog en bild åt varje håll, en mot stadshuset och en mot Rålis precis när solen hade gått i moln och sen var det bra med det. När jag undrade om han inte behövde fler bilder så var svaret "nej dom har bara beställt 15 bilder och vi är redan uppe i 8". Sen var det bara runt i lägenheten och klick klick.

Mäklaren hade fått mig att tro att vi skulle diskutera fram och tillbaka och prova olika varianter med grejer framme men det var inte tal om. När jag sen fick se bilderna han hade tagit så tyckte jag att vissa grejer såg helt galet ut. För mycket färgkombinationer på sina ställen, skrynkligt överkast och helt sjuka vidvinkel bilder. Han menade att allt skulle ordnas upp i redigeringen och sen sa han att han var den bästa i Stockhom som fotade lägenheter. Jag är tveksam jag. Buhu! Vår fina lägenhet och min överambitiösa styling åt skogen.

Jag ringde mäklaren och beklagade mig och hon sa att om jag inte var nöjd så fick man skicka dit en annan fotograf. Det kändes ju bra att hon sa det men samtidigt känns det jobbigt att behöva be om det. Jeppe har med sig vår finkamera till Jämtland så jag kan inte ta några egna bilder heller.

No comments: