Wednesday, July 20, 2011

Ensam i stan....

Igår var jag och Jeppe ute och åt tapas i Hornstull. Det var en fin kväll och mormor var barnvakt. Vi gick efter Turifaxen hade knoppat in. Vi satt där i gatukorsningen och helt plötsligt gick Oskar Lindros förbi. Sen kom Jeppes kusin som spelar fotboll i Norge och skulle äta med kompisar vid bordet bredvid oss. Det är mysigt att gå ut ibland och bara vara själva. Även om vi är duktiga på att ta vara på tiden efter Ture lagt sig på kvällen är det ändå roligt att komma ut lite ibland.

Idag åkte Ture och Jeppe till fjällen på sin pappa-barn-helg. Fyra andra farsor med barn ska vandra, bada och äta gott. Jag är ensam hemma. Det är ljuvligt faktiskt. De senaste 3 veckorna har jag inte fått så mycket tid för mig själv eftersom vi varit på semester och på resande fot. Sjukt skönt att få vara ensam hemma till på söndag även om det var lite jobbigt när dom skulle åka. Så klart var jag tvungen att förmana lite om allt från att inte köra för fort till att Ture måste vara varmt klädd hela tiden.

Lite jobb blir det för min del för på fredag ska vår lya fotas för att slängas ut på hemnet för försäljning. Så jag har en hel del "homestaging" todo. Men efter fredag kl 11.00 är jag LEDIG. Det enda jag har planerat är middag med S på Kungsholmen på fredag. Kan bli hur kul som helst.

2 comments:

K said...

Fasen vad skönt att få lite egentid!
Ska ni flytta? Eller bara provsälja?

Stora Morran said...

Ja vi ska flytta och försöka sälja först. Ganska spännande! Om vi inte får det vi vill bor vi kvar ett par månader. Ingen panik.