Wednesday, July 27, 2011

Asså det här med GI...

Den senaste veckan har jag kört lite GI/LCHF och loosat 2 kg. Nog för att man kan göra det lite så där när man kommer hem från semestern och skärper till sig lite men ändå. Jag känner inte att jag har haft det tråkigt. Jag har ändå varit ute och ätit en del. I fredags på Kungsholmen åt jag en thaländsk tonfisksallad med mango och cashewnötter. I lördags på Sturehof åt jag Bouillabaisse. Igår firade vi Jeppes namnsdag på Ulla Winbladh på Djurgården. Istället för att ta dom klassiska köttbullarna som jag alltid äter där så tog jag räksalladen. Vilket lyckodrag! Man fick en grön fin sallad med lite västerbottenost och sen fick man en stor skål med handpillade räkor och en liten skål med Rhode Island på sidan. Kanongott! Rekommenderas! Det som är lite tråkigt är ju att man inte kan njuta av brödkorgen direkt.

Nu är jag lite klyhsig och säger att jag faktiskt inte känt mig hungrig under den här tiden. Jag vet inte ännu om jag drabbats av den beryktade dödsandedräkten man får av LCHF. Ingen har vågat säga nåt i allafall.  Jag kör nog på ett tag till. Ikväll blir det ceasarsallad på balkongen. Vi firar att lyan nu ligger på hemnet.

No comments: