Sunday, July 24, 2011

Fortsättning på stan

Igår mötte jag upp min kollega och vän Björne för en liten lunch i solen. Vi köpte med oss varsin sallad och satte oss i Nybroviken. Vi satt precis där alla sightseeingbåtar stannar. Björne sa att hon alltid hade varit sugen på att åka på en sån där tur. Sagt och gjort, vi köpte varsin biljett och turistade runt i vår egen stad i en timma. Det var så himla fint väder och bara att vara ute på vattnet gör en glad.

Igår kväll mötte jag upp min gamla kollega C och 2 av hennes kompisar på Sturehof. Vi åt gott och drack ljus rosé. C´s kompisar jobbade båda som journalister på Aftonbladet Nöje och kunde berätta en hel del skvaller. Vi fick vidare till Spymlan och sen till Vassa Eggen. Det blev en ganska lugn men trevlig kväll. Jag var hemma vid kl 02.00. Hyfsat sent för en småbarnsmorsa. Och att gå ut två kvällar i rad är ju helt sjukt. Men som sagt det gäller att passa på.

Idag fick jag lite bakisångest. Jag hade glömt bort att det var så. Idag har jag saknat mina killar något alldeles extra. Jag har räknat timmarna tills dom kommer hem. Om allt går bra så är dom hemma hos mig och 1,5 timma. Härligt.

Sen har vi en vecka tillsammans innan jag börjar jobba på riktigt.

No comments: