Monday, March 08, 2010

Oj idag har varit en bra dag

Jag har funderat på att sälja min fina lägenhet på Bohusgatan. Som läget ser ut just nu så kommer jag nog inte att flytta tillbaka till den igen. Lika bra att sälja nu innan räntorna går upp och bebisen kommer. Idag ringde jag den mäklare som jag köpte av och hon blev eld och lågor. Sen ringde jag min hyresgäst som bor i min lägenhet nu och förklarade läget. Då blev hon lite sugen på att köpa den istället. Jag sa ett pris och nu ska hon tänka över det och återkomma i slutet av veckan.

Jeppes konsultfirma brukar åka på en skidresa om året med respektive. I år skulle den gå till Engelberg i Schweiz. Detta skulle ske ca 1 vecka efter vi hade kommit hem från Thailand. Jag var osäker på att jag skulle få ledigt. Idag tog jag mod till mig och frågade. Det gick fint, jag får åka. Det kommer att bli så himla nice. Vet inte om jag kommer att våga åka skidor då men bara att komma till Alperna kommer vara underbart. Lika bra att passa på innan Ture kommer. När man får barn är det slut på det roliga. Det vet ju alla.

4 comments:

Anonymous said...

Ja livet tar ju verkligen slut då, när man får barn... : )

Anonymous said...

eller så kan man säga att en helt nytt liv börjar!!

Anonymous said...

Eller att livet tar en annan vändning. Till det bättre oftast.

Stora Morran said...

Ja det är klart att det inte tar slut. Livet går över i ett annat skede, får en ny dimension. Det kommer att bli underbart. Det är jag övertygad om.