Sunday, March 07, 2010

Bestämma sig...

Min nya favosysselsättning är att surfa efter bebisgrejer. Jag älskar att planera i förväg och ha saker klara några månader innan det är dags. Nu känns det som att vi har bestämt oss för en bugaboovagn.

Den andra stora grejen är ju vilken säng bebisen förhoppningsvis ska spendera sina 6 första månader i. Nu är jag helt såld på den här Sovgungan. ALLT är tydligen bra med den här vaggan. Musklerna, andningen och nervsystemet stimuleras, synen och hörseln utvecklas snabbare, den motoriska utvecklingen påskyndas och barnet ökar snabbare i vikt, bara bebisen har den här vaggan. Helt otroligt. Värsta under-wunder gungan. Det är nog bäst att googla lite på den här. Nåt lurt måste det vara med den. Om inte så tar vi en sån.

4 comments:

Fröken J said...

Låter super, perfekt när man inte har hur mycket utrymme som helst. Är det dom som finns på designtorget?

Anonymous said...

Bara ett litet tips, om du vill ha det. Det ser inte ut som att bebisen kan sova på mage i den? "nä men bebisar ska inte sova på mage" tänker du och alla andra då. Men serru det gjorde vår, vägrade helt enkelt sova på rygg och det har ju gått hur bra som helst.

Stora Morran said...

Ja den finns på Designtorget. Jag var och kollade på den idag där LIVE. Hmm varför kan den inte sova på mage i den? Jag tror bebisen kan det. Ska undersöka saken...Tack för tipset.

Anonymous said...

Den ser böjd ut, som en banan. Därför tror jag inte att bebisen kan ligga på mage eller sida. Eller är jag helt ute och cyklar?