Friday, June 05, 2009

"Sjung om studentens lyckliga dar...."

Idag ska vi på studentskiva och jag har sommarklänning på mig. Det är min unga kusin som tar studenten. Stackars alla små studenter som står på flak idag i regn och hagel och fryser. Inte alls avis.

Vi ska ut till Norsborg på stor finsk fest. Det kan bli hur livat som helst. Jag har försökt förvarna Jeppen att han inte ska bli förskräckt när det blir Koskenkorva och tango. Mamma försökte säga att nuförtiden går det lugnare till när alla släktingar är äldre. Då var jag tvungen att påminna henne om att en man faktiskt kollapsade förra året då min moster fyllde 50 år.

Ja hur som helst har People sommarfest på Landet vid Telefonplan. Vi kanske drar dit om det blir för vilt.

2 comments:

Anonymous said...

Later toppenmysigt! At lite rostbiff och potatissallad fran mig och mini-fimpen ocksa!!! ;-)Ha en mysig helg, snus!

Puss och kram

Stora Morran said...

Det var ingen rostbiff. Det var faktiskt en ganska nyttig GI-vänlig buffé. Gott!