Tuesday, June 30, 2009

Jobbigt läge...

För nån vecka sen hade mina grannar mycket högljutt sex. Det lät som en kvinna blev mördad där inne. Klockan var 23.30 och jag hade lagt mig. Jag kunde omöjligen somna så jag knackade i väggen. Dom slutade inte. Det började låta riktigt läskigt där inne. Jag funderade på hur illa det skulle behöva bli innan jag gick och ringde på. Jag tänkte tanken att tänk om hon verkligen blev mördad där inne och polisen kom och förhörde mig dagen där på när de hittat liket.

Polis: Hörde du några konstiga ljud inne från lägenheten igår natt?
Morran: Ja verkligen, det lät som en kvinnan blev mördad där inne.
Polis: Vad gjorde du då?
Morran: Jag knackade i väggen.

Fatta vad jobbigt det hade varit. Som tur var slutade ljuden efter ett tag. Sen dess har jag bara stött på min granne en gång och då vågade han inte riktigt möta min blick.

2 comments:

Caroline said...

Aaaahahahaha!

Sune said...

Min fråga är då:
Har du stött på kvinnan den senaste veckan???

Creepy.