Monday, March 23, 2009

Vego...

Jag och Jeppe har bestämt att vi ska äta vegetariskt till middag en gång i veckan. Vi ska göra det dels för att det är nyttigare och dels för att vi ska spara på jordens tillgångar. Sen är Jeppe helt livrädd för vegetarisk mat. Han kör med värsta gubb-resonemanget och kommer med påståenden som "det är ju inte riktig mat utan kött" eller "jag är ingen kanin heller". Det enda han kan tänka sig är pasta med hemmagjord pesto men helst ska det vara parmaskinka till.

Det hela passar så bra nu när jag fått min nya fina kokbok "Under valnötsträdet" av Anna Bergström. Den är så fin att jag sover med den under kudden.

4 comments:

L said...

Bra initiativ. Finns ju massa gott, tex vegetarisk lasange eller olika soppor.

Stora Morran said...

Ja och pasta eller wok är inte så svårt att tilllaga vegetariskt. Mmm jag längtar.

Jeppen said...

Mja, så rädd är jag väl inte, en smula orättvist kan jag tycka! Men visst saknas det något när man tar bort maten från maten?

Stora Morran said...

he he "ta bort maten från maten" men visst är det gott att vara kanin. So fresch...